Wynik wyszukiwania w bazie Polska Bibliografia Lekarska GBL

Zapytanie: VERGEER
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku

1/1

Tytuł oryginału: Pomiar kompetencji podstawowych kwalifikacji jako narzędzie do doskonalenia jakości szkolenia w pielęgniarstwie i promocji zdrowia.
Tytuł angielski: Core qualifications competency measurement as a tool for improving the quality of training in nursing and in health promotion.
Autorzy: Vergeer Frans
Źródło: Pielęg. Pol. 2002 (1) s.38-45, tab., sum.
Sygnatura GBL: 312,929

Hasła klasyfikacyjne GBL:
  • pielęgniarstwo

    Typ dokumentu:
  • praca przeglądowa

    Wskaźnik treści:
  • ludzie

    Streszczenie polskie: W niniejszym artykule chcielibyśmy zademonstrować praktyki stosowane przez Holenderski Instytut Wyższego Kształcenia Zawodowego Fontys Hogescholen, oraz w szczególności jednostki odpowiedzialne za szkolenia dla nauczycieli, w celu zwiększenia jakośći szkoleń poprzez ocenę jakości w oparciu o kwalifikacje podstawowe wymagane w niektórych zawodach. Wierzymy, że informacje te pomogą w stworzeniu nowych metod polepszenia jakości programów szkoleniowych oferowanych przez Akademię Medyczną. Kwalifikacje podstawowe grają znaczącą rolę w określaniu standardów wiedzy i umiejętności, które powinny być nabywane przez studentów po zakończeniu pewnego poziomu edukacji zawodowej. Mimo to istnieje coraz większa świadomość, że kwalifikacji tych nie da się już nauczyć jako oddzielnych przedmiotów. Studentom w czasie nauki powinno się oferować program nauczania dający im możliwość zastosowania ich kwalifikacji w sposób całościowy. Oznacza to, że szkolenia zawodowe powinny skupiać się na kompetencjach i sytuacjach krytycznych, jakie będą ich udziałem w przyszłym miejscu pracy.

    Streszczenie angielskie: In this presentation we would like to demonstrate the ways in which Fontys Hogescholen, a Dutch Institute for Higher Vocational Training, and the units responsible for teacher training in particular, try to improve their quality of training by assessing quality on the basis of core qualifications required for a certain profession. We believe that this information will be of help in creating new methods of improving the quality of training programs offered by the University of Medical Sciences. Core qualifications play an important role in defining the standards of knowledge and skills which should be acquired by a student after the completion of a certain professional level of education. However, there is a growing awareness that these qualifications can no longer be taught as isolated subjects. Students, during the learning period, have to be offered a curriculum that gives them an opportunity to apply their qualifications in an integrated way. This means that the professional training should be focused on competencies and critical situations, as these will be part of their future workplace in which these students will have to function.

    stosując format: