Wynik wyszukiwania w bazie Polska Bibliografia Lekarska GBL

Zapytanie: SYRYCKI
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku

1/1

Tytuł oryginału: Możliwości adaptacji wybranych aspektów marketingu farmaceutycznego dla realizacji działań promocyjnych w ochronie zdrowia.
Tytuł angielski: Adaptation possibility of chosen aspects of pharmaceutical marketing for realization of promotion in health care.
Autorzy: Syrycki Marek
Źródło: Wiad. Lek. 2002: 55 supl. 1 cz. 1: Konferencja Naukowa "Śląskie Dni Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego" s.482-488, bibliogr. 15 poz., sum. - Konferencja naukowa pt. Śląskie Dni Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego Zabrze - Szczyrk 2002
Sygnatura GBL: 301,774

Hasła klasyfikacyjne GBL:
  • organizacja ochrony zdrowia
  • ekonomika
  • farmacja

    Typ dokumentu:
  • praca związana ze zjazdem
  • praca przeglądowa

    Wskaźnik treści:
  • ludzie

    Streszczenie polskie: Reforma ochrony zdrowia w Polsce wprowdziła, obok realnego rachunku ekonomicznego także elementy konkurencji między różnymi jej podmiotami. Stworzyło to nową sytuację zarówno dla lekarzy, jak i menedżerów służby zdrowia. Powstała potrzeba opracowania zasad i sposobów konkurencji między placówkami ochrony zdrowia. Pewne rozwiązania mogłyby być wzorowane na doświadczeniach działających na rynku firm farmaceutycznych. Przykładem takich działań może być tzw. sprzedaż osobista, czyli troska o dobry bezpośredni kontakt personelu z pacjentem. Sponsoring "od" placówek służby zdrowia i public relations to następne nieco bardziej kontrowersyjne, ale godne rozpowszechnienia działania marketingowe. Największe problemy niesie ze sobą marketing bezpośredni i reklama. Ta ostatnia może być łatwiejsza do akceptacji, jeśli za pretekst obierze sobie jakiś ważny cel społeczny.

    Streszczenie angielskie: Reform of health service in Poland introduced reliable economic bill and elements of competition among its subjects as well. It created a new situation both for doctors and managers of health service. Need of search for rules and ways of competition exists at present among institutions of health care. Certain solutions can be modelled on the example of pharmaceutical companies already present on the market. As an example of such activities, which they can be applied directly in this new situation may serve so called personal sale and related to it case of institutions the best direct contact between the next but more controversial form of marketing activities worth spreading. The use of direct marketing and advertisements caries most problems with itself. This latter should be easier to accept when it selects and important social aim.

    stosując format: