Wynik wyszukiwania w bazie Polska Bibliografia Lekarska GBL

Zapytanie: OPOZDA
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku

1/1

Tytuł oryginału: Wiedza na temat padaczki w grupie zawodowej nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich województwa kujawsko-pomorskiego.
Tytuł angielski: Knowledge on epilepsy in a group of primary, grammar and secondary schools teachers in Kujawsko-Pomorskie province.
Autorzy: Kamińska Małgorzata, Ślusarz Robert, Opozda Krzysztof
Źródło: Pielęg. Pol. 2002 (2) s.226-230, il., tab., bibliogr. 8 poz., sum.
Sygnatura GBL: 312,929

Hasła klasyfikacyjne GBL:
  • neurologia

    Wskaźnik treści:
  • ludzie

    Streszczenie polskie: Negatywne postawy oraz poglądy na temat padaczki i ludzi chorych na tę chorobę w grupie nauczycieli wynikają głównie z braku wiedzy na temat tej jednostki chorobowej. Korygowanie opinii i sądów na temat padaczki oraz właściwy stosunek do chorego jest zadaniem naczelnym społeczności i grup samopomocowych. Celem pracy była ocena stanu wiedzy na temat padaczki w grupie zawodowej nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich woj. kujawsko-pomorskiego. Problem główny: Jaki jest poziom wiedzy nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjów i szkół średnich na temat padaczki? Problemy szczegółowe rysują się następująco: 1. Czy badani nauczyciele w swej pracy zawodowej spotkali się z dzieckiem chorym na padaczkę? 2. Czy nauczyciele znają objawy napadu padaczkowego? 3. Z jakimi problemami i trudnościami spotyka się nauczyciel pracujący z dzieckiem chorym na padaczkę? 4. Czy znane są nauczycielom czynniki wywołujące napad padaczkowy? 5. Czy nauczyciele potrafiliby udzielić pomocy dziecku podczas napadu padaczkowego? 6. Jak nauczyciele oceniają swą wiedzę na temat padaczki i skąd ją czerpią?

    Streszczenie angielskie: Negative attitudes and opinions about epilepsy and the epileptic patients among teachers result primarily from the lack of knowledge about this disease. Correcting the opinions and judgements regarding epilepsy as well as developing the proper attitudes towards the patient constitutes the main task for the society, social organizations and mutual aid groups. The primary aim of this work was to evaluate the state of knowledge on epilepsy in a group of professional teachers in primary, grammar and secondary schools in kujawsko-pomorskie providence. The main problem: What is the level of knowledge about epilepsy among teachers of primary, grammar and secondary schools? The problems in detail are as follows: 1. Have the teachers encountered a child with epilepsy in their work? 2. Do the teachers know the symptoms of the epileptic attack? 3. What problems do the teachers working with an epileptic child encounter? 4. Do the teachers know the factors that cause the attack of epilepsy? 5. Would the teachers be able to help a child during the attack of epilepsy? 6. How do the teachers assess their own knowledge about epilepsy and where do they gather this information from?

    stosując format: