Wynik wyszukiwania w bazie Polska Bibliografia Lekarska GBL

Zapytanie: MYKOWSKA
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku

1/1

Tytuł oryginału: Satysfakcja pacjenta a jakość obsługi medycznej.
Autorzy: Mykowska Aleksandra
Źródło: Zdr. Zarz. 2002: 4 (6) s.69-73, sum.
Sygnatura GBL: 313,596

Hasła klasyfikacyjne GBL:
  • organizacja ochrony zdrowia

    Typ dokumentu:
  • praca przeglądowa

    Streszczenie polskie: Artykuł omawia wpływ postaw i zachowania osób pracujących w ochronie zdrowia na satysfakcję pacjenta z uzyskanej usługi zdrowotnej. Przedstawione są wyniki badań ukazujące ocenę pacjentów różnych płaszczyzn obsługi oraz drogi poprawy tych aspektów. Zmiany tego tak zwanego czynnika ludzkiego zwykle nie wymagają wielkich nakładów finansowych. Satysfakca pacjenta zależy od jego oczekiwań, a to już z kolei wynika ze specyficznych potrzeb psychologicznych pacjenta, które często sa lekceważone. Wymienione są najważniejsze z tych potrzeb oraz co się dzieje, gdy potrzebute nie są względnione, a co, gdy są w pełni zaspokajane.

    Streszczenie angielskie: The article treats about attitudes and behaviors of persons working in the Health Care Service and how these influence patient's satisfactions. Findings of surveys about how patients evaluate service's different dimensions are reported. There is a huge need for improving the level of human factor in service, which usually doesn't cost much. Patient's satisfaction depends on his expectations. Patient's psychological needs, which are often ignored by persons working in the Health Care Service, influence the expectations. In the article the most important psychological needs are specified. It is also described what happens, when the needs are not considered and when they are fulfilled.

    stosując format: