Wynik wyszukiwania w bazie Polska Bibliografia Lekarska GBL

Zapytanie: GRZEGOŻEK
Liczba odnalezionych rekordów: 1



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku

1/1

Tytuł oryginału: Zagadnienie łagodnego ruszania z miejsca samochodów dla niepełnosprawnych kierowców.
Tytuł angielski: The problems of smooth start in vehicle movement for disabled drivers.
Autorzy: Grzegożek Witold, Wojs Jacek
Źródło: Prz. Lek. 2002: 59 supl. 4: II Krakowskie Warsztaty Inżynierii Medycznej s.35-37, il., bibliogr. 13 poz., sum. - 2 Krakowskie Warsztaty Inżynierii Medycznej Kraków 25-26.04. 2002
Sygnatura GBL: 310,563

Typ dokumentu:
  • praca związana ze zjazdem
  • praca przeglądowa

    Streszczenie polskie: W artykule omówiony jest problem drgań wzdłużnych samochodu przystosowanego dla kierowcy z dysfunkcjami motorycznymi kończyn dolnych. Podczas badań trakcyjnych stosowanego powszechnie w kraju automatu sprzęgłowego montowanego do standardowych samochodów osobowych jako tzw. nakładka, ujawniono zjawisko uciążliwych drgań wzdłużnych. Tę wadę będzie można usunąć kształtując odpowiednio charakterystykę automatu. Ten właśnie problem i metodę jego rozwiązania przy użyciu badań stanowiskowych, modelu matematycznego i badań drogowych przedstawia artykuł. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie dla osób niepełnosprawnych, które niezwykle dotkliwie odczuwają zjawisko tzw. zrywu czyli zmienności przyspieszenia wzdłużnego podczas ruszania samochodem z miejsca.

    Streszczenie angielskie: The paper presents teh problems of longitudinal vibrations of vehicle adopted for a driver with leg motor malfunction. During traction tests of a commonly used automatic clutch the phenomenon of annyoying longitidinal vibration appeared. This drawback can be eliminated by means of properly created characteristics of automatic clutch. This problem an dthe method of its solutions by means of stand tests and stimulation analyses are presented in the article. This phenomenon is esential for disabled drivers, who strongly are affected by changeability (jerk) of longitudinal acceleration at the start of vehicle movement.

    stosując format: