Wynik wyszukiwania w bazie Polska Bibliografia Lekarska GBL

Zapytanie: BOCZKOWSKI
Liczba odnalezionych rekordów: 3



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetlenie wyników w wersji do druku

1/3

Tytuł oryginału: Kompetencje profesjonalne w zakresie orzecznictwa w medycynie pracy jako przedmiot kształcenia podyplomowego.
Tytuł angielski: Professional competences in certification in occupational medicine as a subject of postgraduate training.
Autorzy: Boczkowski Andrzej
Źródło: Med. Pr. 2002: 53 (6) wyd. spec. s.501-505, il., tab., bibliogr. 2 poz., sum. - Świętokrzyskie Dni Medycyny Pracy - ogólnopolskie sympozjum naukowe Kielce 05-08.06. 2002
Sygnatura GBL: 301,901

Hasła klasyfikacyjne GBL:
  • medycyna pracy

    Typ dokumentu:
  • praca związana ze zjazdem
  • praca epidemiologiczna

    Wskaźnik treści:
  • ludzie

    Streszczenie polskie: W latach 1999 - 2001 w Instytucie Medycyny Pracy w Łodzi były gromadzone (za pomocą specjalnych ankiet) dokonywane przez słuchaczy oceny programów kształcenia, treści zajęć i osób prowadzących zajęcia na wszystkich kursach podyplomowych w zakresie medycyny pracy. Przeprowadzane były także badania za pomocą kwestionariuszy samooceny nabytych kompetencji. W rezultacie analizy porównawczej określony został stopień, w jakim poszczególne kursy w zakresie orzecznictwa w niektórych dziedzinach medycyny pracay realizowane w latach 2000 - 2001 w IMP spowodowały odczuwany przez słuchaczy przyrost kompetencji profesjonalnych w tym zakresie. Ponadto z pełnego zestawu tematów zajęć realizowanych w ramach kursów z zakresu medycyny praacy prowadzonych w latach 1998 - 2001 wyodrębnione zostały oraz scharakteryzowane ilościowo i jakościowo tematy zajęć bezpośrednio dotyczące problematyki orzeczniczej - w porównaniu z innymi zakresami problemowymi kształćenia specjalistycznego w dziedzinie medycyny pracy. W rezultacie przeprowadzonego w 1999 r. specjalnego badania ewaluacyjnego pytań testowych określona została jakość niektórych pytań z zakresu orzecznictwa, stosowanych w sprawdzianaach wiedzy specjalistycznej z medycyny praacy.


    2/3

    Tytuł oryginału: Ewaluacja kształcenia podyplomowego w zakresie medycyny pracy.
    Tytuł angielski: Evaluation of postgraduate education in occupational medicine.
    Autorzy: Boczkowski Andrzej, Pogorzelska Dorota
    Źródło: Zdr. Publ. 2002: 112 (4) s.542-547, il., tab., bibliogr. 3 poz.
    Sygnatura GBL: 301,109

    Hasła klasyfikacyjne GBL:
  • medycyna pracy

    Wskaźnik treści:
  • ludzie


    3/3

    Tytuł oryginału: Metody i rezultaty oceny skuteczności studiów podyplomowych w zakresie zdrowia publicznego.
    Tytuł angielski: Methods and results of the assessment of efficiency of postgraduate studies in public health.
    Autorzy: Boczkowski Andrzej
    Źródło: Wiad. Lek. 2002: 55 supl. 1 cz. 1: Konferencja Naukowa "Śląskie Dni Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego" s.34-42, il., tab., bibliogr. 5 poz., sum. - Konferencja naukowa pt. Śląskie Dni Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego Zabrze - Szczyrk 2002
    Sygnatura GBL: 301,774

    Typ dokumentu:
  • praca związana ze zjazdem
  • praca epidemiologiczna

    Wskaźnik treści:
  • ludzie

    Streszczenie polskie: W latach 1998-2001 gromadzono (za pomocą specjalnie opracowanych kwestionariuszy ewaluacyjnych) oceny programów kształcenia, treści zajęć i osób prowadzących zajęcia w ramach studiów podyplomowych w Szkole Zdrowia Publicznego IMP. Przeprowadzono także badania za pomocą dwuczęściowego kwestionariusza samooceny nabytych kompetencji. Procedurom ewaluacyjnym poddani zostali wszyscy słuchacze kończący w tych latach studia. Zgromadzone dane zamieszczano w raportach przekazywanych na bieżąco kierownictwu szkoły, a także poddano zbiorczej analizie porównawczej w rezultacie której: 1) określono postrzeganą przez słuchaczy jakość merytoryczną poszczególnych elementów programowych oraz jakość pracy dydaktycznej osób prowadzących zajęcia, 2) określano stopień, w jakim ujmowane całościowo programy kształcenia realizowane w badanym okresie powodowały odczuwany przez słuchaczy przyrost poszczególnych rodzajów kompetencji profesjonalnych; 3) wskazano elementy programu w określonym liczbowo stopniu wpływające na całokształt wiedzy) i umiejętności zawodowych słuchaczy oraz na nabywanie/rozwijanie poszczególnych rodzajów ich kompetencji. Rezultaty badań ewaluacyjnych - uogólniające i systematyzujące liczne obserwacje cząstkowe - są użyteczne w procesie konstruowania i modyfikacji programów kształcenia oraz w realizacji procesu dydaktycznego. Przedstawione sposoby monitorowania i pomiaru skuteczność kształcenia podyplomowego okazały się przydatne. Analiza wyników może dotyczyć rodzajów kompetencji profesjonalnych, jak i przedmiotów, zajęć i bloków tematycznych, a także całych programów kształcenia.

    Streszczenie angielskie: Training programs, courses contents and teaching personnel of the postgraduate studies in School of Public Health were assessed by students using special questionnaires in the Nofer Institute of Occupational Medicine in Łódź in the years 1998-2001. The evaluation studies with the use of a questionnaire of acquired competences self-assessment was also carried out. The data gathered in this way were included in the reports directed to the course managers, wheeafter were subjected to a comparative analysis in result of which: - the quality of the curriculum contents and the professional and didactic skills of the members of teaching personel was defined, as perceived by the students, - the degree in which particular curriculum in public health produced professional competences' increase perceived by the students was defined, - the degree in which particular teaching subjects influenced public health knowledge and skills of the students was pointed out. The presented method of monitoring and measurement of teaching efficiency has confirmed its practicial usefulness. Analysis can be performed on the level of particular competencies, particular teching subjects or particular classes. Results correspond with some current intuitions, set in order many particular observations and are useful in the process of training programme construction and modification.

    stosując format: